Η Πυραμίδα του Ταΰγετου. Τεχνητό ή φυσικό θαύμα, ή έργο κάποιας ανώτερης διάνοιας; Τι είναι το περίφημο «φαινόμενο της πυραμίδας»; Σιωπηλή, αινιγματική, αρμονική, η «Πυραμίδα του Ταΰγετου», κρατάει μέχρι σήμερα ζηλότυπα τα μυστικά της. Η ύπαρξή της και μόνο, έχει εγείρει πλήθος συζητήσεων σε κόλπους γεωλόγων, αρχαιολόγων, ακόμα και φιλοσόφων και μυστικιστών. Καταρχάς, υπάρχει διχογνωμία ως προς το αν είναι πρόκειται για ένα φυσικό μνημείο ή για τεχνητό έργο. (Διαβάστε επίσης: Η Μυστηριώδης Επιγραφή στον Ταΰγετο και η πιθανή μετάφρασή της)
Mεγάλη μερίδα ερευνητών υποστηρίζει πως η κορυφή προφήτη Ηλία (2407μ. ύψος), λαξεύτηκε, είτε εξ’ ολοκλήρου ή εν μέρει, προκειμένου να αποκτήσει πυραμιδοειδές σχήμα και να λειτουργήσει τελετουργικά και λατρευτικά. Αυτό, όπως λένε, «αποδεικνύεται από την απόλυτη κανονικότητα της πυραμίδας» (οπτικά, είναι ένα τέλειο ισοσκελές τρίγωνο) και κυρίως, «από την τεχνητή οριζοντίωση της βάσεώς της», όπου το έδαφος είναι σχετικά πιο λείο και ομαλό. Αυτή η μερίδα κάνει λόγο για ένα μεγαλιθικό μνημείο, σαν αυτά που συναντώνται σε όλη την Ευρώπη, την περίοδο 3.500 – 2.000 π.Χ. Σε κάθε περίπτωση, τόσο η ηλικία της πυραμίδας όσο και οι αρχικές της διαστάσεις είναι αδύνατο να υπολογιστούν.
Ιστορικά, τώρα, και θρησκειολογικά, οι περισσότερες κορυφές των βουνών, θεωρούνταν ιερές: Δεδομένου πως ήταν τα πλησιέστερα σημεία προς τον Ήλιο, οι άνθρωποι πίστευαν πως από κει, οι προσευχές τους εισακούονταν ευκολότερα. Την ψηλότερη κορφή του Ταύγετου οι αρχαίοι την αποκαλούσαν «Ταλετόν» ή «Ταλητόν» και την θεωρούσαν ιερή τοποθεσία του Ήλιου. Εκεί, τελούσαν λατρευτικά τελετουργικά – μεταξύ άλλων, όπως μας πληροφορεί ο Παυσανίας, θυσίαζαν και άλογα: («άκρα δε του Ταϋγέτου, Ταλετόν υπέρ Βρυσεών ανέχει. Ταύτην Ηλίου καλούσιν ιεράν και άλλα τε αυτόθι Ηλίω θύουσι και ίππους» (Παυσανίας Γ 20, 4). Η λατρευτική παράδοση συνεχίστηκε και στο χριστιανισμό, καθώς οι Χριστιανοί είχαν τη συνήθεια να κατασκευάζουν εκκλησάκια στη θέση των αρχαιοελληνικών ναών για να «σκεπαστεί» η λατρεία του δωδεκάθεου.
Θεωρίες συνωμοσίας για την Πυραμίδα του Ταΰγετου
Οι περισσότερες από τις «θεωρίες συνομωσίας» που συνδέονται με την πυραμίδα του Ταΰγετου, κάνουν αναφορές π.χ. στο επίπεδο σχήμα της βάσης της που, όπως λένε, ήταν ο χώρος της εισόδου στο κτίσμα. Στην κορυφή άλλωστε, υπάρχει ένα σπήλαιο-βάραθρο, καταγεγραμμένο από τον Ελληνικό Ορειβατικό Σύλλογο, βάθους 8 μέτρων, με άνοιγμα 2 μέτρα. Το βάραθρο αυτό πιθανολογείται πως ήταν κάποιο είδος «πύλης εισόδου» στην πυραμίδα – άγνωστο γιατί και προς που – ή ο προθάλαμος μιας σήραγγας που οδηγούσε στα ενδότερά της.
Διαβάστε επίσης: Η Μεγάλη Πυραμίδα της Αιγύπτου και οι δύο Χαμένες
Απ’ ότι λέγεται, η κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται σε απόλυτη νοητή ευθεία με τον Όλυμπο, και αποτελεί σημείο αναφοράς συντεταγμένων για αρκετές περιοχές. Άλλοι λένε πως η πυραμίδα ήταν ένα είδος «φρυκτωρίας» (παρατηρητηρίου) ή ένας γιγάντιος πομπός που έστρεφε την αρνητική γεωπαθητική ενέργεια της περιοχής προς άλλη κατεύθυνση. Μέχρι σήμερα πάντως, η σοβαρή αρχαιολογική σκαπάνη, δεν έχει επιβεβαιώσει κανέναν απ’ αυτούς τους μύθους.
-d- Πρακτικά, σε ότι αφορά αν υπάρχει πυραμίδα, το ellinikahoaxes.gr παρουσιάζει φωτογραφίες οι οποίες προέρχονται από το Google Earth και το Google Maps, από διάφορες οπτικές γωνίες προκειμένου να διαπιστώσει εάν υπάρχει μια σαφή εικόνα της πυραμιδοειδούς κορυφής. Καταλήγει στα εξής:
«Η ιζηματογενής στρωματογραφία είναι ευκρινέστατη κάτι που σημαίνει πως η κορυφή δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια γεωλογικών διεργασιών που διήρκεσαν εκατομμύρια χρόνια. Επομένως, δε χτίστηκε με λίθους ή κάποιο άλλο οικοδομικό υλικό. Υπάρχει και η θεωρία πως η κορυφή λαξεύτηκε για να πάρει πυραμιδοειδές σχήμα, ωστόσο, εάν αυτό ίσχυε, τα ίχνη των εργασιών των εργαλείων ακόμη και επιγραφές κτλ, θα είχαν επιβιώσει ως τις μέρες μας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως της θεωρίας της Πυραμίδας, είναι πως αν τη κοιτάξουμε από διαφορετικές γωνίες, δε θυμίζει σε καμία περίπτωση ανθρώπινη κατασκευή». Επιπλέον, «οι ακμές της Πυραμίδας δεν τέμνονται σε ένα συγκεκριμένο σημείο, γεγονός που φανερώνει πως ο σχηματισμός είναι φυσικός. Για να είχαμε κανονική πυραμίδα, θα πρέπει να είχαμε 4 ακμές, ή έστω οι 3 ακμές θα έπρεπε να τέμνονταν στη κορυφή (Πρ. Ηλίας)».
Όμως, όπως εξηγεί «Η Πυραμίδα του Ταΰγετου δεν είναι τετράεδρη όπως όλες οι πυραμίδες που έχουν χτιστεί. Είναι προφανές πως η τετράγωνη βάση είναι απαραίτητη για λόγους δομικής ευστάθειας κάτι που δε μπορεί να επιτευχθεί με μια βάση σχήματος ισοσκελούς τριγώνου. Από τα ανωτέρω μπορούμε να συμπεράνουμε πως η Πυραμίδα του Ταΰγετου είναι ένα ακόμη φυσικό φαινόμενο, η ιδιαιτερότητα του οποίου, εξάπτει εύκολα τη φαντασία των ανθρώπων».
Μάλλον είναι προφανές ότι μπορεί στο μάτια των ανθρώπων η κορυφή του Ταΰγετου να θυμίζει πυραμίδα, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Ναι, αλλά πως μπορεί να έχουν συνδεθεί όλοι αυτοί οι διαφορετικές σκέψεις μεταξύ τους; Ενδεχομένως, η ψευδαίσθηση της πυραμίδας, οι μυστικές δοξασίες και πεποιθήσεις που υπήρχαν ήδη από την αρχαιότητα (ακόμα και σήμερα) σχετικά με τις πυραμίδες – όχι μόνο της Αιγύπτου – ήρθαν και εξελίχθηκαν με τα χρόνια και τους αιώνες, αναμείχθηκαν με αποκρυφιστικές αντιλήψεις, συνδυάστηκαν με τη φαντασία και τους συνειρμούς και κατέληξαν να μετατραπούν σε νεομυθολογίες, έχοντας ήδη χάσει το αρχικό νόημα που, ίσως, κάποτε να υπήρχε για την «μυστική πυραμίδα του Ταύγετου».
Όμως η φαντασία, οι συνειρμοί, οι πεποιθήσεις και οι συνδυασμοί αναμεταξύ τους δεν βλάπτουν, αρκεί να γνωρίζουμε ότι όλα αυτά δεν αποτελούν πραγματικότητα. Όπως είπε η Eleanor Roosevelt, σύζυγος του Αμερικανού προέδρου: «Πάντα θαυμάζει κανείς αυτό που στην πραγματικότητα δεν καταλαβαίνει» και, συμπληρώνω ότι ίσως – εκτός από το να θαυμάζει – να προσπαθεί να το καταλάβει και να το εξελίξει με τη λογική του. Σε αυτή την περίπτωση, αυτός που το κάνει, θα πρέπει να έχει υπόψιν του πως «Η λογική η ίδια είναι θέμα πίστης. Επειδή είναι μια πράξη πίστης να ισχυρίζεται κανείς ότι η σκέψη του έχει κάποια σχέση με την πραγματικότητα», όπως είπε ο G. K. Chesterton, Άγγλος συγγραφέας & κριτικός. Ας δούμε, τώρα, ποιες θα μπορούσαν να είναι οι πρώτες «λογικές» που μπορεί να είχαν διαφορετικό νόημα και περιεχόμενο τα οποία χάθηκαν και αντικαταστάθηκαν από σύγχρονες ερμηνείες και ορολογίες, οπότε πιθανόν οδήγησαν σε νεότερες «λογικές». -d-
Μυστικιστικές θεωρίες
Με τη σειρά τους, οι Πυθαγόρειοι κάνουν λόγο για έναν ενεργειακό τόπο, για μια «Πύλη», σε ένα σημείο όπου η φύση έχει επιλέξει να «εμβολιάσει» τον κόσμο με το φως, το πνεύμα, τον ελληνικό πολιτισμό. (Δεν είναι τυχαίο – υποστηρίζουν – το ότι στην ώριμη αρχαιότητα, ο Ταΰγετος είχε θεωρηθεί ιδανικό παρατηρητήριο για τις κινήσεις των άστρων ή το ότι, όπως γράφει ο Κικέρων, ο Αναξίμανδρος είχε στήσει «αστεροσκοπείο» στην κορυφή).
Μυστικιστές και Ορφικοί ομονοούν πως η «γεωπυραμίδα» του Ταύγετου είναι μια από τις «Πύλες», μέσα από τις οποίες η Θεϊκή Αρμονία προσφέρει το «αείζωον φως» της στην Ανθρωπότητα, ένας πανάρχαιος κοσμικός δίαυλος, για μυημένους και Κοινωνούς. Το μόνο σίγουρο είναι πως ο κόσμος σίγουρα δείχνει αλλιώτικος ή πιο φωτεινός, από τα 2.407 μέτρα…
με στοιχεία από anoixti-matia και hikingexperience.gr και gnomikologikon.gr