Γράφει ο Σπύρος Μακρής
Το τέταρτο γράμμα της ελληνικής αλφαβήτου, το Δ, έχει ως γνωστόν και συμβολικές προεκτάσεις, όπως των τεσσάρων στοιχείων της Γης, της Ιερής Τετρακτύδας των Πυθαγορείων και άλλων πολλών.
Αυτό που δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστό, είναι πως το τριγωνικό σχήμα Δ έχει χρησιμοποιηθεί και ως σύμβολο των εξωτερικών γυναικείων σεξουαλικών οργάνων.
Διαβάστε επίσης: Ανάποδος σταυρός και Guy Fawkes. Σύμβολα με διαφορετική έννοια από αυτήν που γνωρίζουμε.
Ο μεγάλος Αθηναίος κωμικός Αριστοφάνης μας δίνει ένα τέτοιο παράδειγμα στην κωμωδία του Λυσιστράτη, όπου οι γυναίκες της Αθήνας και της Σπάρτης συμφωνούν να κάνουν “σεξουαλική απεργία” για να αναγκάσουν τους άντρες τους που πολεμούν να κάνουν ειρήνη μεταξύ τους. Η αρχηγός της απεργίας, η Λυσιστράτη, λέει στις συγκεντρωμένες γυναίκες:
“Για φανταστείτε: είμαστε στο σπίτι ελκυστικά φκιασιδωμένες, με τα τρίγωνά μας [δέλτα] προσεκτικά αποτριχωμένα, γυμνές με αραχνούφαντους χιτώνες, και περνούμε μπροστά από τους άντρες μας κι εκείνοι ανάβουν και δεν βλέπουν την ώρα να πηδήξουν στο κρεβάτι μαζί μας, αλλά εμείς τραβιόμαστε μακριά τους – θα δείτε για πότε κάνουν ειρήνη”. Λυσιστράτη 151
Εκείνο που κάνει την παραπάνω πληροφορία ενδιαφέρουσα, είναι το γεγονός πως το γράμμα Δ αντιστοιχεί στο αιγυπτιακό ιερογλυφικό “πόρτα”.
Συγκρίνοντας και μελετώντας, διακρίνουμε πως το Δέλτα όπως και το αιδοίο, ουσιαστικά αποτελούν μία πύλη, μία είσοδο.
Διαβάστε επίσης: Πεντάλφα. Το παρεξηγημένο σύμβολο και η αληθινή ερμηνεία του
Ανάλογες εισόδους και παράθυρα, συναντούμε πολύ συχνά σε καθολικούς αλλά και ορθόδοξους ναούς.
Επάνω η Παναγία των Παρισίων. Παρατηρήστε τις εισόδους, τις πτυχώσεις σε αυτές και την αρχιτεκτονική πάνω από την κεντρική πύλη. Ύστερα συγκρίνετε με το καλλιτεχνικό σχεδιάγραμμα ενός αιδοίου κάτω:
Ως γνωστόν στην χριστιανική θρησκεία, η γυναίκα συμβολίζει την ίδια την Εκκλησία, τον ναό του Θεού, που δέχεται το σώμα των πιστών. Αλλά, ίσως, δεν αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί…
Διαβάστε επίσης: Μάτι του Ώρου: Μυστικά αρχαίου πανίσχυρου συμβόλου
Οι οξυκόρυφες θύρες και τα οξυκόρυφα παράθυρα, των καθεδρικών ναών της Σαρτρ, του Έξετερ και άλλων, εμπεριέχουν το λεγόμενο ανακουφιστικό τρίγωνο αλλά επίσης και έναν μυστικιστικό συμβολισμό των γυναικείων οργάνων, λόγω των πτυχώσεων. Τα παράθυρα και οι πόρτες, αποτελούν μία είσοδο. Είσοδο του φωτός τα μεν, είσοδο προς τους πιστούς οι θύρες.
Ο οφθαλμός, το μάτι, αποτελεί επίσης μία είσοδο του φωτός. Μία είσοδος που συμβολίζεται μέσα σε ένα ένα τρίγωνο.
Τελικά, το τρίγωνο, ο οφθαλμός σε τρίγωνο (επίση, το συναντούμε σε χριστιανικούς ναούς), το γυναικείο αιδοίο και οι χριστιανικοί ναοί, όλα συνδέονται μεταξύ τους με κάποιο πανάρχαιο και μυστικιστικό συμβολισμό.
Μία πανάρχαια χαμένη γνώση που, ίσως, πολύ δύσκολα θα μπορέσουμε να αποκρυπτογραφήσουμε…
Ωστόσο, όλα αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την έννοια της “πύλης”… Σωματικής, Πνευματικής, Υπερβατικής και, ενδεχομένως… “Χωροχρονικής”…
Σημείωση: Με στοιχεία και από το “Ελληνική Καμπαλά”, εκδόσεις Αρχέτυπο
diadrastika / Image by Ichigo121212 from Pixabay